HOTEL CASE STUDY

DOMANI HOTELS | AUTOMATISERING VERMINDERT WERKLAST MET 50%

Domani Hotels is inmiddels uitgegroeid van één naar vier accommodaties en heeft gekozen voor RoomRaccoon vanwege de gebruiksvriendelijke en intuïtieve property management mogelijkheden. Met het alles-in-één platform van RoomRaccoon zag eigenaar Dante Martens de werklast met 50% afnemen en kan hij gasten moeiteloos verwelkomen via een virtuele receptie.

Over Domani Hotels

Antwerpen, België
22 kamers
Boetiek-residenties & appartementen

Domani Hotels heeft vier unieke accommodaties - een combinatie van boetiek-residenties en aparthotels in prachtig gerenoveerde historische panden in het hart van Antwerpen. De panden hebben een perfecte ligging in de stad, waardoor gasten gemakkelijk toegang hebben tot alles wat Antwerpen te bieden heeft.

Domani Hotels streeft ernaar dat elke gast zich thuis voelt, of het nu gaat om een toerist die de stad wil ontdekken, een zakenreiziger die een comfortabele uitvalsbasis nodig heeft of een groep die op zoek is naar een sfeervolle plek om te verblijven.

Eigenaar Dante Martens heeft voor Domani Hotels gekozen voor een self check-in concept in plaats van de traditionele opzet. Deze verandering, gedreven door de behoefte aan meer flexibiliteit en een “B&B beleving met hotelcomfort”, zorgt ervoor dat het verblijf van elke gast zowel eenvoudig als aangenaam is.

Automatisering verlicht de dagelijkse werklast

De uitdaging

Als zelfstandig hotelier stond Dante voor de uitdaging om de juiste balans te vinden tussen alle werkzaamheden. Zo stak hij zelf ook de handen uit de mouwen om mee te helpen met de schoonmaak van de kamers, samen met het housekeeping team.

De oplossing

Om de operationele uitdagingen bij Domani Hotels aan te pakken, leverde RoomRaccoon een gestroomlijnde oplossing die belangrijke taken automatiseert, zoals reserveringen, bevestigingsmails en het beheer van kamercodes. Dankzij deze efficiënte werkwijze werd de werklast van het team met 50% verminderd.

Het gebruiksgemak van het systeem, ook voor degenen die nieuw zijn in de hotelbranche, liet een blijvende indruk achter op het team.

Het resultaat

Door de automatisering van verschillende werkzaamheden ondervond het team van Domani Hotels een opmerkelijke vermindering van 50% in hun werklast.

"RoomRaccoon is zeer gebruiksvriendelijk, of je nu ervaren bent of net begint. De service is uitstekend en je kunt gemakkelijk contact opnemen met het team. De prijs is eerlijk voor het alles-in-één pakket dat je krijgt - PMS, Channel Manager en Booking Engine in één."
DANTE MARTENS, EIGENAAR

Naadloze groei met geautomatiseerd kanaalbeheer

De uitdaging

Het gebruik van de Booking.com kalender was niet voldoende om de groei van Domani Hotels op het gebied van distributie te ondersteunen. Dante realiseerde zich dat het handmatig beheren van reserveringen niet langer praktisch was, omdat hij dan de hele dag aan de computer gekluisterd zou zijn. Hij had een channel manager nodig die hun omzetgroei efficiënt kon ondersteunen en hen kon helpen het marktbereik te vergroten.

De oplossing

Domani Hotels implementeerde de channel manager van RoomRaccoon en integreerde deze met RoomPriceGenie. Deze strategische combinatie automatiseerde taken, zoals prijsupdates en reserveringsbeheer, voor al hun OTA vermeldingen, waaronder Airbnb, Booking.com, HotelSpecials en Vrbo.

Het resultaat

Domani Hotels heeft haar marktbereik vergroot door de inventaris naadloos over meerdere kanalen te distribueren zonder daarvoor handmatige updates uit te voeren.

Vereenvoudigde kamertoewijzingen met Parent-Child

De uitdaging

Dante worstelde met het beheren van reserveringen voor Parent-Child kamers. Dit is echter cruciaal voor families of groepen die aangrenzende kamers willen of zelfs de hele accommodatie willen boeken, zodat ze verzekerd zijn van een verblijf dat bij hun wensen past.

Veel andere systemen maken deze functie echter zo ingewikkeld dat het vaak leidt tot overboekingen, waardoor de gastervaring wordt belemmerd.

De oplossing

RoomRaccoon's intuïtieve PMS ondersteunt Parent-Child kamertoewijzingen, waardoor dit soort boekingen moeiteloos worden beheerd en het instellen van tarieven wordt vereenvoudigd. Dit voorkomt niet alleen overboekingen, maar verbetert ook de operationele efficiëntie en gasttevredenheid aanzienlijk.

Het resultaat

Dankzij de naadloze kamertoewijzing ervoer het team een aanzienlijke vermindering in boekingsfouten en werden overboekingen volledig geëlimineerd.



"Voor ons is het belangrijkste dat de prijzen op automatische piloot staan. We zien dan ook dat als RoomPriceGenie een wijziging doorvoert, dit vrijwel direct op de Channel Manager wordt doorgevoerd en dus ook op de OTA. Met deze integratie zijn we altijd een stap voor.”
DANTE MARTENS, EIGENAAR

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief voor het laatste nieuws op het gebied van hospitality en RoomRaccoon updates, rechtstreeks in je inbox! Zo ben je als eerste op de hoogte van nieuwe informatie, brochures, evenementen en meer.

Blog Newsletter