HOTEL CASE STUDY

HOTEL HAVERKIST | HISTORISCHE STAD, MODERNE VOORZIENINGEN

Hotel Haverkist is een historische parel in het hart van 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant. Ondanks dat het hotel zijn deuren opende tijdens de uitdagende COVID-19 pandemie, heeft het zich sterk staande weten te houden. Sinds ze in 2019 hun deuren openden, gebruiken ze RoomRaccoon om de beste gastervaring te garanderen met een channel manager, vereenvoudigde betalingsverwerking en een tijdbesparende boekhoudintegratie.

Over Hotel Haverkist

's-Hertogenbosch, Nederland
11 kamers
Boetiekhotel

Hotel Haverkist richt zich op een gevarieerde doelgroep en biedt 11 sfeervolle kamers met eenvoudige maar comfortabele voorzieningen. Het hotel geeft prioriteit aan het creëren van een huiselijke sfeer voor gasten die even willen ontsnappen aan de drukte van de stad. In de winter is Hotel Haverkist populair onder zakenreizigers en in de zomer trekt het voornamelijk lokale gasten of bezoekers uit de buurlanden België en Duitsland aan, die graag de charme van de stad willen ontdekken.

Max Denteneer, de manager van Hotel Haverkist, was op zoek naar een hotel management systeem dat het property management systeem, de booking engine en de channel manager kon integreren in één pakket Ze vroegen collega-hoteliers om advies om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen en kwamen zo uit bij RoomRaccoon, een oplossing die niet alleen aan hun criteria voldeed, maar ook hun verwachtingen overtrof. In vergelijking met andere systemen die ze hadden bekeken, bood RoomRaccoon een ongeëvenaarde prijs/kwaliteitverhouding. Dit uitgebreide platform stelde Hotel Haverkist in staat om zijn bedrijfsvoering te stroomlijnen en de efficiëntie vanaf de eerste dag te maximaliseren.

Gestroomlijnde betalingen met RaccoonPay

De uitdaging

Hotel Haverkist had een systeem nodig dat betalingen via verschillende kanalen kon verwerken, waaronder online betalingen via betaallinks, booking engine transacties en transacties via een pinapparaat.

De oplossing

Dankzij RaccoonPay kan Hotel Haverkist eenvoudig een betaallink sturen naar gasten die telefonisch reserveren. Deze methode is erg handig omdat betalingen na verwerking worden weergegeven in de boeking. Daarnaast worden de betalingen via een pinapparaat bij de receptie snel en met één druk op de knop verwerkt. Dit vermindert het handmatige werk aanzienlijk en minimaliseert de kans op fouten.

Het resultaat

100% van de boekingen wordt verwerkt door RaccoonPay.

"De dagen van het handmatig bijhouden van betalingen zijn voorbij; alles is nu geïntegreerd. En hoewel sommige gasten in eerste instantie misschien niet gewend zijn aan deze methode, vindt de meerderheid het ontzettend overzichtelijk en eenvoudig."
MAX DENTENEER – MANAGER

Betere resultaten met directe boekingen

De uitdaging

Max en zijn team waren op zoek naar een alles-in-één oplossing met een geïntegreerde booking engine om directe boekingen binnen te halen. Ze zochten ook een systeem dat kon worden aangepast aan de huisstijl van Hotel Haverkist voor een consistent gasttraject.

De oplossing

Direct boeken via de RoomRaccoon booking engine heeft het boekingsproces voor gasten ontzettend eenvoudig gemaakt. Gasten waarderen de gebruiksvriendelijke interface, die het ontwerp van de website aanvult om consistentie te bieden. Bovendien kunnen de gasten van Hotel Haverkist met de geïntegreerde betalingsmodule van RaccoonPay eenvoudig vooruitbetalen voor hun boekingen, waardoor het betalingsproces via de booking engine wordt gestroomlijnd en efficiënter verloopt.

Het resultaat

Hotel Haverkist heeft meer dan 35% directe boekingen ontvangen.

Verbeterde distributie met een channel manager

De uitdaging

Hotel Haverkist had een software oplossing nodig die hun tarieven automatisch zou distribueren naar Booking.com en Expedia en tegelijkertijd zou integreren met hun reserveringssysteem.

De oplossing

Dankzij de channel manager van RoomRaccoon kunnen Max en het team van Hotel Haverkist hun tarieven eenvoudig adverteren op populaire platforms. De channel manager integreert naadloos met het RoomRaccoon Property Management Systeem (PMS) en de booking engine en zorgt ervoor dat overboekingen worden voorkomen. Hotel Haverkist synchroniseert nu moeiteloos hun kamerbeschikbaarheid en tarieven over meerdere kanalen, waardoor de zichtbaarheid wordt verbeterd en het inkomstenpotentieel wordt gemaximaliseerd.

Het resultaat

Nul overboekingen dankzij de channel manager koppeling van RoomRaccoon met verschillende OTA's.

"Onder de vele integraties die worden aangeboden op RoomRaccoon's marktplaats, is vooral de Unit4 Accounting integratie erg waardevol voor onze accommodatie. Het stroomlijnt het proces door onmiddellijk alle facturen en betalingen naar ons boekhoudsysteem te sturen, wat ons uiteindelijk veel tijd bespaart."
MAX DENTENEER – MANAGER

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief voor het laatste nieuws op het gebied van hospitality en RoomRaccoon updates, rechtstreeks in je inbox! Zo ben je als eerste op de hoogte van nieuwe informatie, brochures, evenementen en meer.

Blog Newsletter