Lacoly

De verbinding tussen RoomRaccoon en Lacoly stelt gebruikers in staat om effectiever met gasten om te gaan en hun algehele hotelervaring te verbeteren.

Over Lacoly

Lacoly is een berichten-app die namens het hotel met gasten communiceert via WhatsApp. In de eerste plaats geeft het de gasten de informatie die ze nodig hebben voor hun verblijf en tegelijkertijd verzamelt het ook aanvullende informatie, zoals vragen, voorkeuren en feedback.

Met Lacoly is er een mogelijkheid voor gepersonaliseerde upsell-mogelijkheden via WhatsApp, waardoor meer lucratieve inkomsten gegenereerd kunnen worden.

Klik hier voor meer informatie over Lacoly en hoe het je hotel kan helpen om effectiever met gasten te communiceren.

3 voordelen van de integratie

  • Via de RoomRaccoon Marketplace kunnen gebruikers van RoomRaccoon verbinding maken met Lacoly. Hierdoor kan Lacoly reserveringsgegevens over aanstaande boekingen ontvangen.
  • Lacoly verstuurt en beheert WhatsApp flows met basisinformatie over gasten en reserveringen.
  • RoomRaccoon gebruikers kunnen door de service te gebruiken productiever zijn, hun omzet verhogen en tijd besparen.

Hoe werkt de Lacoly integratie met RoomRaccoon?

Dankzij de integratie van Lacoly en RoomRaccoon hebben gebruikers naast de normale communicatiemethoden via de e-mail en telefoon nu een nieuwe manier om met gasten te communiceren.

Deze integratie biedt tal van voordelen voor RoomRaccoon gebruikers als gevolg van de verbeterde chatservice mogelijkheden van WhatsApp.

De integratie biedt een aantal opties, waar onder:

  • Wanneer gasten een boekingsbevestiging ontvangen, kunnen ze hun afspraken beheren via WhatsApp.
  • Gasten kunnen WhatsApp gebruiken om hun voorkeuren en interesses te delen om op maat gemaakte aanbevelingen te ontvangen.
  • Whatsapp kan worden geïntegreerd met elk CRM-systeem of gebruikersplatform.

Whatsapp is een populaire app in Nederland. Volgens de NOS zijn er dagelijks 12,4 miljoen mensen die de berichtendienst gebruiken.

Het is voordelig voor hoteliers om gebruik te maken van deze integratie om de efficiëntie en de gastervaring te verbeteren.

Met Whatsapp kunnen gebruikers ook meer gedetailleerde teksten verzenden in vergelijking met de meer beperkte sms. Daarbij moet bij sommige abonnementen nog voor iedere sms betaald worden. Bovendien wordt communicatie via WhatsApp, in vergelijking tot e-mails, direct gelezen en kan een groter publiek worden bereikt.

Elke keer dat een RoomRaccoon gebruiker rechtstreeks contact opneemt met Lacoly of een verbinding tot stand brengt via de RoomRaccoon Marketplace, neemt Lacoly contact met hen op om meer te weten te komen over hun behoeften.

De gast krijgt vervolgens toegang tot zijn Lacoly-dashboard, waar hij zijn WhatsApp flows (een automatiseringssysteem voor chatbots waarmee de WhatsApp-chatbot ervaring gemaximaliseerd kan worden) kan bouwen en aanpassen aan zijn accommodatie. WhatsApp flows kunnen ook worden geoptimaliseerd door te kijken naar de interactie geschiedenis.

Met de “Whatsapp flows” die Lacoly aanbiedt, hoeven hoteliers niet handmatig op elk bericht een antwoord te sturen. Met de normale versie van Whatsapp is dit niet mogelijk.

Daarom kan Lacoly, als WhatsApp-partner, de gebruikers van RoomRaccoon helpen om het meeste uit de nieuwe functies te halen en de klanttevredenheid te vergroten.

Maak verbinding met Lacoly

Zoek Lacoly in het Connectivity Centre en klik op het plus-icoon. Er wordt een integratiemelding naar RoomRaccoon gestuurd.

Category

Hotel Apps