INTEGRATIES
Meer informatie over het gebruik van Online Travel Agencies (OTA's)
Jouw bedrijf moet zijn waar je klanten zijn
Hotels die gebruik maken van OTA’s kennen een hogere bezettingsgraad en meer inkomsten, vooral tijdens het laagseizoen. Voor de meeste bedrijven zijn OTA’s een noodzakelijk marketing- en distributieplatform.
Het OTA Billboard Effect​
Wist je dat OTA’s je directe boekingen kunnen beïnvloeden? Het OTA-billboard effect is een fenomeen dat optreedt wanneer reizigers rechtstreeks bij een accommodatie boeken nadat ze deze in eerste instantie op een OTA hebben ontdekt.
Uit onderzoek van Expedia Groups blijkt dat 65% van de reizigers die rechtstreeks bij de accommodatie boeken, tijdens de onderzoeksfase een OTA hebben bezocht. En ongeveer 18% van die reizigers bezocht zelfs een OTA op de dag van de boeking.
Onze OTA Partners
De RoomRaccoon channel manager is volledig geïntegreerd met de beste Online Travel Agencies, groothandelaren en metasearch motoren die worden gebruikt door miljoenen zakenreizigers en vakantiegangers om hun verblijf elk jaar te boeken.
Wij rekenen onze klanten geen extra kosten om te verbinden met OTA’s en andere boekingskanalen. Wij begrijpen dat online boekingen een essentieel onderdeel zijn van je succes en we willen uiteraard dat onze klanten succesvol zijn!
Prijs en beschikbaarheid synchronisatie in 5 seconden
Bereik een enorme markt van reizigers
FAQ: OTAs
Daarnaast kunnen reizigers er zelfs vluchten en excursies rechtstreeks boeken! OTA’s die klanten in staat stellen hun reizen op één plek uit te zoeken, te boeken en te beheren zullen binnenkort 41% van de online digitale reismarkt vertegenwoordigen.
Daarnaast heb je, in tegenstelling tot bij directe boekingen, niet vanaf het begin de volledige controle over de gastervaring.
Expedia.com is de op één na grootste OTA ter wereld na Booking.com. Expedia Groups is eigenaar van Hotels.com, Trivago, TripAdvisor en andere populaire reisorganisaties.
Airbnb
Airbnb is een platform voor het delen van accommodaties en was oorspronkelijk bedoeld voor verhuurders die hun huizen en appartementen willen verhuren. Maar het wordt een steeds populairdere OTA onder onafhankelijke boutique hotels en guesthouses in Zuid-Afrika. Dit komt omdat Airbnb minder rekent dan het industriegemiddelde van 15-25% per boeking.
Booking.com
Booking.com is een favoriet in de industrie en bij reizigers. De OTA gigant heeft ongeveer 1 miljard dollar uitgegeven aan Google advertenties om ervoor te zorgen dat als reizigers zoeken naar accommodatie waar ook ter wereld, Booking.com als eerste verschijnt in de metasearch resultaten. Booking.com concurreert hiervoor met Expedia, Tripadvisor en zelfs Google.
Expedia.com is een populaire OTA die wordt gebruikt door Zuid-Afrikaanse hotels die zich willen richten op Noord- en Zuid-Amerikaanse reizigers, de grootste reismarkt ter wereld. Consumenten zullen op Expedia eerder vakantiepakketten kopen in plaats van individuele kamers.