PROPERTY MANAGEMENT SOFTWARE
Bespaar kostbare tijd met een gebruiksvriendelijk hotel PMS.
Een systeem dat je ondersteunt bij het coƶrdineren van (groeps)reserveringen, het opstellen van facturen, het automatiseren van gastcommunicatie en het versnellen van het in- en uitcheckproces.
Bereik meer in minder tijd met RoomRaccoon
Bied een 5-sterrenervaring
Onze PMS regelt de details, zodat jij alle aandacht kunt geven aan jouw gasten en hun ervaring.
Bespaar tijd
Bespaar tot wel 3 uur per dag door handmatig werk zoals facturatie en gastcommunicatie te automatiseren.
Voorkom knelpunten
Met een alles-in-ƩƩn PMS wordt alle data gesynchroniseerd, waardoor alles soepel en in realtime verloopt.
Een reserveringskalender die je graag dagelijks opent
- Direct overzicht ā Dankzij de kleurcodering zie je in ƩƩn oogopslag alle reserveringen en hun status.
- Inzicht in betalingen ā Houd eenvoudig bij welke reserveringen betaald zijn.
- Sleepfunctie ā Upgrade een kamer of wijzig de prijs met slechts een paar klikken.
- Verhuur extra ruimtes ā Verhoog je omzet door vergaderruimtes of parkeerplekken aan te bieden via de unieke āGrey Roomsā-functie.
Beheer al je reserveringen vanuit ƩƩn overzichtelijk scherm
- Alles op ƩƩn plek ā Bekijk reserveringsgegevens, speciale verzoeken en activeer online of self check-in voor een soepele aankomst.
- Herinneringen inplannen ā Houd overzicht over schoonmaaktaken, verzoeken en belangrijke to-doās.
- Extraās en betalingen toevoegen ā Voeg moeiteloos baruitgaven of andere kosten toe via een POS-integratie.
- Facturen beheren ā Bewerk, splits of mail facturen direct vanuit de reservering.
Groepsboekingen en evenementen eenvoudig geregeld
- Afgesproken tarieven opslaan ā Laat vaste gasten of reisagenten eenvoudig boeken tegen hun afgesproken tarieven.
- Groepsreserveringen aanmaken ā Koppel kamers en verblijfsdata aan ƩƩn groepsboeking voor overzichtelijk beheer.
- Overzichtelijke facturatie ā Maak verzamelnotaās en overzichten voor groepen of zakelijke klanten.
- Banqueting overzicht voor evenementen ā Voeg tijden en opmerkingen toe aan de planning voor een vlekkeloze organisatie van je evenement.
Direct overzicht van je housekeeping en F&B werkzaamheden
- Dagelijkse housekeepinglijst beheren ā Houd bij welke kamers uitchecken of langer blijven en welke extraās geboekt.
- Overzicht van F&B-bestellingen ā Filter eenvoudig op ontbijt, lunch of diner en houd grip op de serviceplanning.
- Housekeepinglijst printen of mailen ā Deel toegewezen kamers, statussen en notities snel met je team.
- Schoonmaaktaken koppelen aan reserveringen ā Taken verschijnen automatisch op de housekeepinglijst, zodat je team altijd op de hoogte is.
Automatiseer je gastcommunicatie met een persoonlijke touch
- Meer dan 15 e-mail templates ā Gebruik dynamische tags om berichten automatisch te personaliseren op basis van gast-, boeker- of reserveringsgegevens.
- Bevestigingen, annuleringen en check-in e-mails automatisch versturen ā Houd gasten eenvoudig op de hoogte en bespaar tijd.
- Online in- en uitchecken ā Bied gasten een soepele ervaring met veilige betaalopties voor openstaande bedragen.
- Boekingsvoorstel ā Reageer snel op directe aanvragen via e-mail, telefoon of webformulieren en vergroot je conversie.
Inzicht in je cijfers en hoe je deze kunt verhogen
- Omzetrapportages ā Krijg grip op je prestaties met cijfers zoals RevPAR, TrevPAR, bezettingsgraad, ADR en gemiddelde verblijfsduur.
- Overzicht van reserveringen en gasten ā Analyseer boekingspatronen en identificeer je meest waardevolle gasten.
- Managementrapportages ā Optimaliseer je strategie met jaar-op-jaar vergelijkingen en inzichten in prestaties.
- Budget vs. werkelijke omzet ā Vergelijk je verwachte omzet met de werkelijke resultaten om je budget bij te sturen en je winst te maximaliseren.
Slapen in de Molen
āHet systeem is erg gebruiksvriendelijk, het werkt en hun team is beschikbaar wanneer ik ergens tegenaan loop. Dat zijn enkele van de voordelen van RoomRaccoon."
Elco van den Berg - Eigenaar
80%
gemiddelde bezetting het hele jaar door
Alle tools die je nodig hebt, op ƩƩn krachtig platform.
Beheer boekingskanalen met de Channel Manager, ontvang meer directe reserveringen via de Booking Engine en ontvang betalingen sneller dankzij geĆÆntegreerde betaaloplossingen.
Aanraders om te lezen
Veelgestelde vragen over een hotel property management systeem
Een goed PMS heeft meestal functies zoals:
- Reserveringsbeheer: Snel en eenvoudig reserveringen aanpassen, verlengen of upgraden.
- Gastcommunicatie: Automatisch e-mails versturen voor bevestigingen, aanbetalingen en inchecken.
- Channel manager: Automatisch bijwerken van beschikbaarheid en prijzen op platforms zoals Booking.com, Airbnb en Expedia.
- Online betalingen: Eenvoudig betaalverzoeken verzenden en betalingen verwerken.
- Housekeeping: Automatisch bijhouden van de kamerstatus en het maken van takenlijsten.
- Rapportage: Duidelijk inzicht in je omzet en prestaties.
Toegang waar en wanneer je maar wilt (via laptop, tablet of smartphone).
Geen handmatige software-updates, de leverancier regelt dit automatisch.
Veilige gegevensopslag in goed beveiligde datacenters.
Makkelijke samenwerking met je team, zelfs op afstand.
Bij RoomRaccoon duurt de overstap meestal twee weken tot een maand. Een onboarding-team begeleidt je stap voor stap bij het instellen van je systeem en het importeren van bestaande reserveringen.
Controleer of het PMS dat je kiest verbinding kan maken met:
- Boekhoudsoftware (zoals Exact of Twinfield).
- Slimme deursloten (zoals RemoteLock of Flexipass).
- POS (point-of-sale) systemen voor restaurants en bars (zoals Lightspeed of unTill).
- Revenue management systemen (zoals RoomPriceGenie of RevControl).
- Virtuele conciƫrge voor gastcommunicatie (zoals GuestTalk of Lacoly).
Het hebben van de juiste integraties automatiseert veel taken en voorkomt dubbel werk.
Verbeter je dagelijkse werkzaamheden met RaccoonHousekeeping.
Werk slimmer en efficiƫnter dankzij slimme taken en een handige mobiele app.