Aan de slag met het HMS van RoomRaccoon: Onboarding

Ons ervaren implementatieteam begeleidt je bij iedere stap en neemt al het zware werk op zich. Alles om ervoor te zorgen dat de overstap naar de alles-in-één hotel management software van RoomRaccoon naadloos en stressvrij verloopt.

Een naadloze onboarding

Maak kennis met het systeem via live workshops

Tijdens een reeks van zes sessies onder leiding van een toegewijde onboarding specialist van RoomRaccoon krijgen jij en je team een diepgaand inzicht in het systeem van RoomRaccoon. Deze sessies behandelen alles, van essentiële tips en trucs tot het leggen van een solide basis voor omzetoptimalisatie en gestroomlijnde hotelactiviteiten waarmee je je gasten zal verrassen.

  • Kick-off meeting

    Een consultant van RoomRaccoon zal een uitgebreide beoordeling van de overdrachtsgegevens en documenten uitvoeren, waardoor de weg vrij wordt gemaakt voor een succesvolle start van het implementatieprogramma.
  • Sessie 1: Set-up van je accommodatie

    Tijdens deze sessie helpen we je bij de set-up van je accommodatie. Je leert hoe je kamercategorieën kunt maken, hoe de verschillende beschikbare kamertypes gedefinieerd worden, hoe je de juiste tarieven instelt en hoe essentiële regels zoals inlogprocedures kunt configureren.
  • Sessie 2: Channel Manager Set-up

    In de tweede onboarding sessie begeleiden we je door het installatieproces van de channel manager om een soepele en succesvolle installatie te garanderen. Tijdens deze sessie behandelen we de volgende onderwerpen:

    Omgaan met add-ons:

    Je leert hoe je add-ons kunt maken en verwijderen, hoe je deze aanpast en hoe je prioriteiten stelt.


    Arrangementen begrijpen:

    We leggen je uit hoe je arrangementen kunt maken en leggen je alle beschikbare factuuropties uit.


    Prijzen en beperkingen beheren:

    We leggen je uit hoe je prijzen en beperkingen effectief kunt beheren.

  • Sessie 3: Hotelgegevens importeren in het HMS van RoomRaccoon

    Tijdens deze sessie behandelen we het volgende:
    • Reserveringsmethoden
    • Handmatige import van gegevens (kalendergebruik, reserveringsbeheer, prijsaanpassingen en extra’s).
    • Op werkbladen gebaseerde import (gegevensopmaak en hulp voor Excel beginners)
    • Integratietips voor Airbnb, Booking.com en Expedia, samen met een duidelijk overzicht van de transactieverwachtingen en deadlines.
  • Session 4: Booking Engine and Custom Document Setup


    1. Booking Engine:
    Maatwerk:

    Maak de gastervaring uniek door je booking engine te personaliseren met logo’s, lettertypen en content.

    Boekingsproces:

    We behandelen informatie over boekers, talen, boekingsvoorwaarden, toeristenbelasting, add-ons, tijdslimieten, maximale verblijven en aankomsttijden.


    2. Documenten instellen
    3. Algemene instellingen configureren
    Bedrijfsgegevens:

    Leer effectief beheer van bedrijfsinformatie.

    Leeftijdsonderscheidingen:

    Definieer leeftijdscriteria.

    Reserveringsafhandeling:
    Optimaliseer reserveringsbeheer.
    Drempelinstellingen:

    Stel drempellimieten nauwkeurig in.

    Rapportbeperkingen:

    Beheer de toegang tot rapporten efficiënt.

  • Sessie 5: ‘Go Live’ Voorbereiding

    We zullen ons concentreren op de voorbereidingen voor ‘Go Live’. Wij helpen je om eventuele openstaande taken uit te voeren om een soepele overgang te garanderen. We reserveren ook tijd voor een open vraag- en antwoordsessie waarin je eventuele vragen kunt beantwoorden.
  • Session 6: Je gaat live!

    In deze sessie bespreken we cruciale informatie over de definitieve lancering. Dan vieren we jouw prestatie en dat je accommodatie nu operationeel is met RoomRaccoon.

Meer bronnen en gratis webinars

Als je graag je kennis wil uitbreiden of de effectiviteit van je team wil verbeteren, bieden wij twee dynamische bronnen om van te leren:
  1. Je kunt al het trainingsmateriaal inzien in het Helpcentrum en
  2. Je kunt deelnemen aan onze maandelijkse webinars, georganiseerd door onze specialisten op het gebied van training en ontwikkeling.

Verbeter je hoteltechnische kennis met Raccoon Training Tokens

Trainingtokens worden toegekend aan jou en je team als credits en je kunt deze gebruiken voor aangepaste systeemtraining en ontwikkeling. Zet ze in voor online en persoonlijke masterclasses met onze specialist op het gebied van training en ontwikkeling. Tokens zijn tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankoop geldig.

Entry

Starter

Premium

Enterprise

Aantal toegewezen tokens

0

0

6

9

Credit kosten voor een persoonlijke masterclass (per sessie van 5 uur)

2

2

2

2

Credit kosten voor online systeemtraining (per sessie)

1

1

1

1

+ Aanvullende Training Tokens

Je kunt Training Tokens kopen als je persoonlijke training nodig hebt, hiervoor betaal je een eenmalige prijs per trainingtoken. Als alternatief kun je ook met korting tokens in bulk kopen.

Heb je assistentie nodig?
Neem contact op met ons toegewijde klantenserviceteam

Als je problemen ondervindt terwijl je nog aan het leren bent met ons systeem, raden we je aan ons Helpcentrum te raadplegen voor waardevolle begeleiding.

Als je onmiddellijk hulp nodig hebt, zijn er ook andere opties:

Hulp per telefoon

Premium- of Enterprise-gebruikers kunnen ons reactieve team direct telefonisch bereiken voor snelle ondersteuning.

Tickets

Je kunt ook een supportticket indienen via het RoomRaccoon-platform. Jouw gemak is onze prioriteit en we zijn er om je te helpen.