INTEGRATIES

Kom de moderne gast tegemoet met sleutelloze toegang voor hotels

Verbeter de gastbeleving door de digitale kamersleutel integratie van RoomRaccoon te gebruiken waardoor gasten niet langer afhankelijk zijn van traditionele check-in processen en fysieke sleutels.

Hoe het werkt

Geef gasten volledige controle tijdens hun verblijf

RoomRaccoon werkt samen met de beste partners op het gebied van digitale sleutels om de technische ervaring te bieden die hedendaagse gasten verwachten.

Onze kamersleutel integratie werkt door ons PMS te koppelen aan het elektronische toegangssysteem van je hotel. Wanneer een gast incheckt, stuurt het PMS een opdracht naar het toegangssysteem om een digitale sleutel te maken met toegangsrechten voor de toegewezen kamer en de gespecificeerde verblijfsduur.

De digitale sleutel wordt vervolgens gecodeerd met deze informatie, zodat gasten hun kamer kunnen betreden tijdens hun verblijf. Deze integratie zorgt voor een naadloze coördinatie tussen het in- en uitchecken van gasten en de toegangscontrole tot de kamer.

Van smartphone naar mobiele sleutel

Naar verwachting zal in 2025 70% van de hotels wereldwijd gebruik maken van mobiele sleutels. En omdat 70% van de reizigers hun telefoon al gebruikt, zorgt dit voor een gemakkelijke overgang.

Hoe werkt het? Gasten kunnen hun smartphone gebruiken om toegang te krijgen tot hun kamer, zodat ze simpelweg met een tik of swipe de deur kunnen openen. Deze technologie maakt fysieke sleutels of kaarten overbodig, waardoor online in- en uitchecken heel eenvoudig wordt.

Verbeter je bedrijfsvoering met self-service automaten

Moderniseer de lobby van je hotel en transformeer de ervaring van je gasten met het gemak en de technologie van self-service automaten.

Door gasten een snelle en efficiënte manier te bieden om toegang te krijgen tot hun kamers, hun reserveringen bij te werken en betalingen af te handelen, zorgen self-service automaten ervoor dat het receptiepersoneel zich kan concentreren op persoonlijke gastenservice.

Trek diverse gasten aan met duurzame en milieuvriendelijke accommodaties

Aangezien 71% van de toeristen een voorkeur heeft voor milieuvriendelijke accommodaties, kunnen plasticvrije sleuteloplossingen bijdragen aan de duurzame marketingstrategie van je accommodatie.

Zorg voor een contactloze gastervaring

Biedt een soepele, winstgevende en contactloze gastervaring vóór aankomst met RoomRaccoon's populaire online check-in verzoek, digitaal servicemenu en digitale kamersleutel integratie.

Gasten kunnen inchecken, extra diensten kopen om hun verblijf te verbeteren en hun digitale kamersleutel ontvangen zodat ze klaar zijn om van hun verblijf te genieten.

-

Een centraal platform om de omzet te verhogen, bedrijfsvoering te stroomlijnen en gasttevredenheid te verhogen

Veelgestelde vragen over digitale sleutels voor hotels

1Wat is een hotel sleutelkaart?
Een sleutelkaart is een digitaal alternatief voor traditionele sleutels. Het heeft een magneetstrip, werkt met Near-Field Communication (NFC) technologie, of is voorzien van een RFID (Radio Frequency Identification) chip. Het doel is om de toegang tot kamers, betalingen en uitwisseling van informatie te vereenvoudigen.
2Hoe werkt een sleutelkaart?
De sleutelkaart maakt gebruik van technologie zoals Near-Field Communication (NFC), een magneetstrip of Radio Frequency Identification (RFID) om informatie op te slaan. Deze gegevens zijn toegankelijk via RFID of magnetische lezers. Bij kaarten met een magneetstrip wordt de informatie in de magneetstrip toegewezen aan een uniek nummer dat in de zwarte strip op de kaart is opgeslagen. Dit nummer is gekoppeld aan een kamernummer, waardoor de deur opengaat als de lezer de kaart herkent.

RFID-kaarten zijn contactloos en bevatten een chip met het toegangsnummer, waardoor gasten de kamer kunnen betreden zonder het toegangssysteem aan te raken. De tag in de kaart communiceert met het toegangssysteem via radiogolven. Als de kaart in de buurt van de deur is, kunnen gasten naar binnen.
3Welke verschillende soorten digitale sleutels zijn er voor hotels?
Digitale sleutels voor hotels zijn verkrijgbaar in verschillende vormen, die elk gebruik maken van verschillende technologieën om de veiligheid en het gebruiksgemak te verbeteren. Hier zijn de verschillende soorten:

RFID-sleutels: Gasten kunnen toegang krijgen door de sleutelkaart dicht bij het slot te brengen.

NFC-sleutels: Gasten kunnen de deur ontgrendelen door met hun NFC-apparaat of smartphone dicht bij het slot te komen.

Mobiele app-sleutels: De app genereert een digitale sleutel die contact maakt met het deurslot via Bluetooth, Wi-Fi of een cloud-based systeem. Gasten kunnen de app gebruiken om de deur te ontgrendelen door in de buurt van het slot op een knop in de app te drukken.

Bluetooth-sleutels: Het Bluetooth apparaat koppelt automatisch met het deurslot als het in de buurt is, waardoor gasten de deur kunnen ontgrendelen zonder fysiek contact en soms zelfs zonder de app te openen.

Sleutels met PIN-code of numerieke code: Gasten moeten een unieke code van het hotel invoeren om toegang te krijgen.

Biometrische sleutels: Gasten gebruiken hun biometrische gegevens, zoals een vingerafdruk of gezichtsscan, om toegang te krijgen.
4Hoe werken digitale sleutels met RoomRaccoon?
RoomRaccoon integreert met toonaangevende leveranciers uit de sector die je kunt vinden op onze Marktplaats. Afhankelijk van het type digitaal deurslot, communiceert het direct met de API van het slot of compatibele hardware. Bij het online inchecken wordt direct een unieke digitale sleutel gegenereerd en naar de smartphone van de gast gestuurd; om deze functie te kunnen gebruiken, moet de RoomRaccoon software van je accommodatie geïntegreerd zijn met je toegangssysteem.
5Waarom werken digitale sleutels soms niet meer?
Kamersleutels kunnen stoppen met werken door demagnetisatie van de magneetstrip, fysieke schade, deactivering van het hotel, signaalstoring, vervaldatum, softwarefouten of beveiligingsmaatregelen. Als gasten deze veelvoorkomende oorzaken kennen, kunnen ze problemen met hun kamersleutels beter oplossen en indien nodig de juiste hulp inschakelen van het hotelpersoneel.