De gastervaring stroomlijnen: de kracht van geïntegreerde reserveringssystemen en communicatiesoftware

juli 20, 2023 Kelly
Home > Technologie > De gastervaring stroomlijnen: de kracht van geïntegreerde reserveringssystemen en communicatiesoftware
Dit bericht delen

De reisbranche is voortdurend in beweging, en met de omgekeerde vraag naar reizen wordt het steeds minder voor reisorganisaties om innovatieve oplossingen te vinden die onderscheidend zijn van de concurrentie. In dit blogartikel verkennen we enkele baanbrekende mogelijkheden die de reisbranche kan transformeren. Door de software van Great Stay App (gast communicatie) en RoomRaccoon (hotelboekingssysteem) te bundelen in één systeem, vergroot de service en is er meer tijd voor persoonlijk contact. Deze oplossingen komen zowel de reisorganisaties als de reizigers ten goede.

Bundel alles in één communicatiesysteem

Gastcommunicatie en administratie; een van de grootste uitdagingen in de reisbranche. Het beheren van verschillende boekingssystemen en communicatiekanalen kost enorm veel tijd. En zodra je het een heb ingericht komt het andere systeem alweer om de hoek kijken. Toch maakt het gebruik van de juiste systemen jouw werkdag een heel stuk efficiënter en leuker.

Door gebruik te maken van een samenhangend systeem dat alle aspecten van communicatie en administratie omvat, stroomlijnen accommodaties hun workflows en creëren zij een leidraad voor zichzelf en de gast. Dit betekent dat ze boekingen, betalingen, gastcommunicatie en andere taken allemaal binnen één centraal platform beheren, waardoor tijd en moeite wordt bespaard.

Wist je dat het hotelreserveringssysteem van RoomRaccoon te implementeren is in de Great Stay App? Naast het hotelreserveringssysteem implementeer je ook eenvoudig websites, facilitaire systemen en meer.

Genereer meer omzet, zonder extra moeite

Een andere cruciale factor voor iedere organisatie en dus ook hotels is het stimuleren van de omzet. Door slimme technologieën en systemen te gebruiken kunnen reisorganisaties realtime aanbiedingen doen aan gasten op basis van hun voorkeuren, eerdere resultaten maar ook het weer. Dit resulteert in hogere conversiepercentages en herhaalboekingen.

Met een hotelboekingssysteem geïntegreerd in een eigen gasten app hebben gasten altijd en overal toegang tot informatie over jouw hotel en kunnen ze direct boekingen, reserveringen en bestellingen doorzetten op het moment dat ze worden getriggerd. Of het nu gaat om het controleren van de beschikbaarheid, het reserveren van speciale arrangementen of het bestellen van roomservice. Alles kan gemakkelijk worden gedaan binnen de app van Great Stay App, mits deze gekoppeld is aan het online hotel reserveringssysteem van RoomRaccoon. Dit resulteert uiteindelijk altijd in meer omzet. Want hoe lager de drempel, hoe sneller de actie.

Bied extra service, 24/7 en in elke taal

In de moderne wereld verwachten gasten van een hotel, camping of andere accommodatie een uitstekende service die 24/7 beschikbaar is en in hun eigen taal wordt aangeboden. Gelukkig kan je met behulp van een eigen app én hotel boekingssysteem de gastbeleving nauwkeurig verbeteren zonder dat het te veel moeite kost.

Met een eigen app en hotel boekingssysteem bied je 24/7 klantenservice en ondersteuning aan jouw gasten. Of het nu gaat om het beantwoorden van vragen, het oplossen van problemen tot het bieden van hulp. Jouw app is een betrouwbaar kanaal voor directe communicatie met het gastenteam. Dit geeft gasten gemoedsrust, wetende dat ze altijd iemand kunnen bereiken wanneer ze hulp nodig hebben.

Houd meer tijd over voor persoonlijk contact

Terwijl technologie steeds belangrijker wordt in de reisbranche, is het ook essentieel om tijd vrij te maken voor persoonlijk contact met gasten. Door routinematige activiteiten te automatiseren en te werken met een alles-in-één systeem, houd jij meer tijd en ruimte over om je te concentreren op persoonlijk contact.

Boekingssoftware voor hotels

Door gebruik te maken van een hotel boekingssysteem bespaar je kostbare tijd bij de verwerking van reserveringen en boekingen. Deze systemen automatiseren online boekingen, betalingen en beschikbaarheidsbeheer, waardoor handmatige invoer en papierwerk tot een minimum worden beperkt. Hierdoor blijft er meer tijd over om je te concentreren op persoonlijke interactie en het ontvangen van de gasten.

Communicatiesoftware

De inzet van geïntegreerde communicatiesystemen, zoals e-mailmarketingtools of een eigen app stelt reisprofessionals en accommodatie-eigenaren in staat om efficiënt te communiceren met gasten. Deze systemen kunnen automatische e-mails verzenden, herinneringen sturen voor aankomende boekingen en gepersonaliseerde berichten bezorgen. Daarnaast kan je informatie 24/7 beschikbaar stellen in iedere taal. Hierdoor kan er consistent en effectief worden gecommuniceerd met gasten, terwijl er minder tijd wordt besteed aan handmatige communicatieoverdracht. Win-win situatie voor jou en de gasten.

De samenwerking tussen RoomRaccoon en Great Stay App

In de recreatiebranche is een nauwe samenwerking tussen communicatiesoftware en boekingssystemen essentieel. Deze samenwerking maakt het mogelijk om boekingsgegevens naadloos te synchroniseren en moderne communicatie te bieden. Daarom zijn RoomRaccoon en Great Stay App gaan samenwerken. Door deze samenwerking kunnen recreatiebedrijven efficiënter werken, de gastenservice verbeteren en de algehele gastervaring optimaliseren.

Door deze samenwerking integreert het boekingssysteem van RoomRaccoon zeer eenvoudig in de gasten app van Great Stay App, waardoor de meerwaarde van dit communicatiemiddel en deze boekingssoftware nog meer wordt versterkt. Zowel voor hoteliers als toeristen.

Het hotel boekingssysteem voor jouw branche: RoomRaccoon

Hoteliers over de hele wereld streven ernaar om hun processen te verbeteren, waarbij zij streven naar meer directe boekingen en het verbeteren van de gastervaring. Maak kennis met RoomRaccoon, het revolutionaire alles-in-één cloudgebaseerde hotel managementsysteem. Sinds 2017 geeft RoomRaccoon hoteliers wereldwijd de kracht met een flexibel abonnementssysteem dat een boekingssoftwarechannel manager en PMS combineert. Met een overvloed aan moderne functies, zoals contactloos inchecken, revenue management, boekhouding, huishouding en een websitebouwer, voldoet RoomRaccoon aan de behoeften van elke hotelier.

Ontwikkeld door hoteliers voor hoteliers. RoomRaccoon is speciaal ontworpen voor onafhankelijke hotels met kleine tot middelgrote accommodaties en biedt flexibele software-abonnementen aan die aansluiten bij verschillende zakelijke behoeften.

De communicatiesoftware voor jouw branche: Great Stay App

Praktische informatie beschikbaar in een map of honderden flyers is niet echt meer van deze tijd. Toch zien wij dit nog veel voorbij komen. Wat vinden gasten hier eigenlijk van? Ten eerste is het allesbehalve duurzaam en ten tweede kost dit enorm veel tijd en geld.

Uit eigen ervaring en veel gesprekken met hoteliers, vonden zij het tijd voor verandering. Zo ontstond de Great Stay App. De communicatiesoftware voor de recreatiebranche.

Door te luisteren naar de behoeftes vanuit de branche hebben zij de ideale app weten te ontwikkelen. Met deze communicatiesoftware biedt je extra service aan gasten. Het verrijkt de ervaring van de voorpret tot het navertellen.

  • Vergroot de voorpret: Geef gasten na het boeken direct inzicht in alle activiteiten, restaurants en bezienswaardigheden in de omgeving via de app. Zo reserveren, plannen en oriënteren zij zich vooraf zonder daar heel internet voor af te hoeven struinen.
  • Een zorgeloos verblijf: Na een fysieke rondleiding of uitleg vinden gasten alle informatie eenvoudig terug in de app. Zo hebben zij altijd en overal toegang tot belangrijke informatie en bestellen zij eenvoudig extra service, zoals roomservice, een massage of huurfietsen bijvoorbeeld.
  • Nagenieten en navertellen: Ook na het verblijf blijft de app beschikbaar voor gasten. Zo kunnen zij nog altijd feedback geven en anderen de app laten zien vanuit hun enthousiasme.

Bij Great Stay App is een gasten appgasten webapp en personeel app altijd volledig in jouw huisstijl en eenvoudig zelf te beheren, hier is geen IT-kennis voor nodig. Het publiceren van foto’s en berichten en het versturen van pushberichten is binnen no-time gepiept.

Kortom: communiceer snel, simpel én relevant met je gasten en bespaar direct tijd. Maak van iedere overnachting een ‘Great Stay’!

Author Image

Kelly

Gerelateerde berichten