HOTEL CASE STUDY
ALPI APARTMENTS | Waar moderne luxe samenkomt met de natuur
Sinds maart 2020 gebruikt Alpi Apartments het alles-in-één multi-property management systeem van RoomRaccoon voor het beheer van 53 luxe appartementen verspreid over drie unieke accommodaties. Met behulp van geavanceerde functies en bidirectionele koppelingen met Vrbo, Airbnb en Booking.com heeft Alpi Apartments de productiviteit van zijn werknemers kunnen verhogen en gasten een onvergetelijke ervaring kunnen bieden waarin comfort en avontuur samengaan.
Over Alpi Apartments
Alpi Apartments beheert meerdere appartementen. De groep beheert drie moderne, luxe appartementencomplexen in het hart van Garmisch-Partenkirchen die een adembenemend uitzicht bieden op de Zugspitze. Het gaat om Alpi Apartments met 8 appartementen, Bergapartments met 9 appartementen en Mount 10 - Urlaubwohnen met 36 appartementen.
Sezai Alpaslan groeide op in Garmisch-Partenkirchen en ontwikkelde een passie om het unieke gevoel van de natuur en de bergen met anderen te delen. Sezai heeft het zijn persoonlijke missie gemaakt om dit gevoel over te brengen op vakantiegasten en hen de perfecte mix van comfort en avontuur te bieden.
Werknemers' voorkeur voor multi-property management
De uitdaging
Het beheer van drie panden zonder een multi-property systeem was een enorme uitdaging voor Sezai en zijn werknemers. Zonder het gemak van een multi-property interface moesten de werknemers steeds handmatig in- en uitloggen, wat leidde tot inefficiëntie en frustratie.
De oplossing
RoomRaccoon's gecentraliseerde multi-property management stroomlijnt de dagelijkse werkzaamheden met een intuïtieve interface, waardoor werknemers eenvoudig kunnen schakelen tussen de verschillende panden zonder in en uit te hoeven loggen op verschillende systemen. Deze functie maakt het gastbeheer eenvoudig en versnelt het proces van in- en uitchecken.
Het resultaat
Verbeterde efficiëntie en tevredenheid van de werknemers, wat resulteert in een betere gastervaring door aanzienlijke tijdbesparing.
"Omdat mijn werknemers onmiddellijk van accommodatie kunnen wisselen, besparen ze tijd en worden de gasten ontzien."
SEZAI ALPASLAN – EIGENAAR VAN ALPI APARTMENTS
Distributiegemak met een krachtige Channel Manager
De uitdaging
Het gebruik van iCal om boekingen te synchroniseren tussen Vrbo, Booking.com en Airbnb heeft Sezai voor grote uitdagingen gesteld. De eenzijdige koppeling resulteerde in handmatige invoer vereisten voor annuleringen op Vrbo, terwijl updates op Airbnb en Booking.com enkele uren vertraging opliepen.
De oplossing
Sezai hoeft zich geen zorgen meer te maken over overboekingen sinds hij de Channel Manager van RoomRaccoon heeft geïntegreerd. De channel manager biedt een bidirectionele koppeling met zijn favoriete verkoopkanalen, zoals Vrbo, Booking.com en Airbnb. Met realtime tarief- en beschikbaarheid updates voor al zijn kanalen, inclusief de websites met appartementen die worden aangestuurd door RoomRaccoon's Booking Engine, heeft hij de gewenste balans tussen directe en OTA-boekingen bereikt. Sezai heeft nu meer directe boekingen en minder OTA boekingen, wat precies is wat hij wil.
Het resultaat
Alpi Apartments bespaart dagelijks 4 uur op distributie en tariefbeheer met RoomRaccoon's Channel Manager.
Probleemloze online betalingen via RaccoonPay
De uitdaging
Naarmate het bedrijf groeide tot 53 appartementen werd het te omslachtig om te vertrouwen op telefonische boekingen en handmatige bankoverschrijvingen van gasten. Ze hadden een betalingsplatform nodig om het aantal betalingen en de verschillende betalingsvoorkeuren van hun gasten te kunnen verwerken.
De oplossing
RoomRaccoon biedt een geïntegreerd betalingsplatform genaamd RaccoonPay. Het ondersteunt populaire online betaalmethoden, waaronder Visa, Mastercard, Giropay en Amex en biedt diverse betaalkanalen voor een op maat gemaakt gasttraject. Met RaccoonPay stroomlijnt Sezai het betalingsproces door alle betalingsgegevens te centraliseren en gebruik te maken van automatisering om betalingen efficiënt te verwerken.
Het resultaat
Probleemloze, veilige online betalingsverwerking die gasten verschillende betalingsmogelijkheden biedt.
Bekijk de verhalen van onze klanten:
RoomRaccoon biedt tal van functies om de bedrijfsvoering van hotels te verbeteren en de omzet te verhogen. Ontdek wat het beste werkte voor onze hoteliers!
GLEN BOUTIQUE HOTEL | EEN LUXUEUZE ERVARING IN HET HART VAN KAAPSTAD
STEENHOF SUITES | GESCHIEDENIS BEHOUDEN, INDIVIDUALITEIT VERWELKOMEN
Leiden, Nederland
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief voor het laatste nieuws op het gebied van hospitality en RoomRaccoon updates, rechtstreeks in je inbox! Zo ben je als eerste op de hoogte van nieuwe informatie, brochures, evenementen en meer.