11 Effectieve Hostel Marketing Tips Om Meer Gasten Aan Te Trekken

april 24, 2023 Nicky. M
Home > Guest Experience, Hostel, Marketing, Tips & Tricks > 11 Effectieve Hostel Marketing Tips Om Meer Gasten Aan Te Trekken
Dit bericht delen

Wil je weten hoe je meer gasten voor je hostel kunt aantrekken? Dan ben je niet de enige. Flexibiliteit op de werkplek heeft ervoor gezorgd dat mensen hun reislust niet langer hoeven te onderdrukken. Voor hostelexploitanten is dit bemoedigend nieuws, hostel management software weer de overhand krijgen.

Dit zijn 11 effectieve hostel marketing tips en trucs die je kunnen helpen om meer boekingen te krijgen.

Hoe Ziet de Doelgroep voor Hostels eruit?

De doelgroep voor hostels is doorgaans wat jonger, met onder andere reizigers met een budget, reisgroepen, backpackers, digital nomads, individuele reizigers en stelletjes. Hostelworld, de toonaangevende OTA voor hostels, meldt dat 80% van zijn gebruikers jonger is dan 35 jaar.

Flexibiliteit op de werkplek heeft ervoor gezorgd dat mensen hun reislust niet langer hoeven te onderdrukken. Voor hostelexploitanten is dit bemoedigend nieuws, want het betekent dat zij meer gasten kunnen aantrekken door extra voorzieningen aan te bieden, zoals werkplekken met gratis wifi en rondleidingen door de stad.

11 Effectieve Hostel Marketing Tips voor 2023

Young travelers in hostel planning trips | Hostel marketing

1. 1. Zorg ervoor dat het gemakkelijk is om je hostel online te boeken

Bereik je doelgroep op de plek waar ze het grootste deel van hun tijd doorbrengen: online! Vergeet niet over de krachtige invloed van online travel agents (OTAs) zoals Booking.com en Hostelworld. Dit zijn niet alleen essentiële verkoopkanalen, maar ze worden ook veel gebruikt voor het onderzoeken en plannen van reizen.

List your hostel on at least 3-5 popular online booking sites without risking overbookings with the help of hostel management software, known as a channel manager.

The powerful tool integrates with major OTAs and automatically updates your hostel’s availability in real-time when a booking is made and when you make any rate changes to your listings. More importantly, it keeps your dat je reserveringskalender altijd wordt gesynchroniseerd met al je aangesloten channels.


Gratis handleiding voor kopers: Channel Management Software voor Hotels & Hosts

2. Biedt altijd de best beschikbare tarieven aan op je website

One great way to drive more bookings for your hostel is to advertise a direct booking discount code on your website that can be applied directly through your booking engine software. Dit is van onschatbare waarde in iedere succesvolle marketingstrategie voor hostels. De mogelijkheid om potentiële gasten een aantrekkelijke promotie aan te bieden , geeft ze al snel het gevoel dat ze een betere deal krijgen dan ze bij je concurrentie en bij OTA’s kunnen vinden.

Wist je dat?

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken verdien je met een korting van 15% voor directe boekingen meer geld dan wanneer je 15% commissie aan een OTA afdraagt. Dit zegt Evan Davies van The Booking Factory.. Hij suggereert dat de netto boekingswaarde voor directe boekingen veel groter is dan de klantenbinding van boekingen via OTAs.

3. Benader eerdere gasten met een aanbieding die ze niet kunnen weerstaan

Hostel marketing kan erg ingewikkeld zijn. Je wil gasten aantrekken, maar je wil er liever niet te veel geld aan uitgeven. Een manier om de kosten laag te houden en boekingen te stimuleren, is door incentives of kortingen aan te bieden aan gasten die al eens bij je geweest zijn.

U kunt gerichte post-stay e-mailcampagnes lanceren als u een vastgoedbeheersysteem dat gegevens van gasten vastlegt zoals verjaardagen en voorkeuren opslaat, kun je gerichte e-mailcampagnes voor na het verblijf opzetten. Ook kun je een speciaal tarief voor arrangementen promoten voor een aankomend evenement dat exclusief op je eigen website te boeken is.

4. Promoot jezelf via bloggers en vloggers

Mond-tot-mond reclame is zeker nog relevant. Het leeft en bloeit in de digitale wereld. Mensen voelen zich namelijk aangetrokken tot bronnen die ze vertrouwen, waardoor een authentieke beoordeling en verwijzingen van influencers tegenwoordig heel belangrijk zijn voor jonge reizigers en backpackers.

Het targeten van reisbloggers/vloggers die gespecialiseerd zijn in het maken van content over budgetvriendelijke accommodaties, kan erg nuttig zijn voor het promoten van je hostel. Door gebruik te maken van hun netwerken, kun je de boodschap over je hostel snel en effectief verspreiden.

https://youtu.be/A69xpVMkoa4

Volgens een onderzoekis user-generated content (UGC) een belangrijke drijfveer voor de planning en beslissingen van reizigers. UGC onderwerpen zoals accommodatie, prijzen en attracties worden beschouwd als betrouwbaarder dan andere informatiebronnen, zoals reisbureaus en officiële websites.

5. Werk aan een sterke relatie met touroperators

Touroperators zoals Contiki en G Adventures zijn populair bij een vergelijkbare doelgroep en daarom kun je een win-win situatie creëren door met ze samen te werken. Een samenwerking zal namelijk resulteren in meer gasten voor je hostel en een betere ervaring voor hun klanten.

Het is belangrijk om hostel software te gebruiken die aan de vraag van touroperators kan voldoen. RoomRaccoon biedt een gemakkelijke manier om samen te werken met touroperators door hostels en hotelpersoneel in staat te stellen om directe boekingscodes te verstrekken en boekerprofielen op te stellen met kortingstarieven. direct booking codes and establish booker profiles with discounted rates. This eliminates the need for extensive manual effort from your side, giving you the assurance that your calendar will remain full without any extra effort.

6. Benadruk het sociale karakter van je hostel voor potentiële gasten

Voor jonge ontdekkingsreizigers betekent een hostel nieuwe vriendschappen, epische avonturen en blijvende herinneringen. Het benadrukken van het gemeenschappelijke gevoel van je hostel, zoals de ruime gemeenschappelijke ruimtes en nabijgelegen attracties is essentieel om potentiële gasten te verleiden.

Sociale mediakanalen zoals TikTok en Instagram zijn effectief voor de marketing van een hostel. Tegenwoordig kijken reizigers namelijk niet meer alleen naar de website van je hostel, maar raadplegen ze ook de sociale mediakanalen voor meer details en informatie.. Dit biedt een uitstekende kans om een gevoel van FOMO (de angst om iets te missen) te creëren met berichten die je doelgroep aanspreken.


Gratis handleiding: 20x Instagram Post Ideas For Hotels

Mock-up of hostal Instagram page
Hostal Instagram

7. Stel op basis van je doelgroep arrangementen samen

Groepsboekingen voor hostels zijn een echte goudmijn, aangezien dit type reservering de winstgevendheid maximaliseert door de bezettingsgraad van je hostel meteen te verhogen. Daarbij zijn er ook altijd tal van aanvullende diensten zoals maaltijden, vervoer en excursies die je naast het verblijf kunt aanbieden.

Zorg ervoor dat je hostel management software hebt die is ontworpen om groepsboekingen te accommoderen en te optimaliseren. Met de software van RoomRaccoon kan je groepsboekingen gemakkelijk en effectief beheren met slimme functies slimme functies zoals groepstariefplannen, groepsfacturering en bulksgewijs in- en uitchecken.

8. Gebruik positieve beoordelingen van gasten in jouw voordeel

Als het gaat om het aantrekken van gasten voor je hostel, kan online reputatiemanagement een krachtige marketingstrategie zijn. Door positieve recensies van eerdere gasten onder de aandacht te brengen, kun je potentiële gasten het vertrouwen geven dat jouw accommodatie schoon, comfortabel en betrouwbaar is.. Bovendien kunt u door op een professionele en hoffelijke manier te reageren op negatieve recensies laten zien dat u zich inzet voor een uitstekende klantenservice.

9. Zorg dat je vermeld wordt op Google My Business en Google Hotel Ads

Vermeld je hostel op Google My Business. Het is een gratis marketingtool waarmee potentiële gasten je bedrijf gemakkelijk kunnen vinden en meteen contact kunnen maken. Gasten die op Google naar je bedrijf zoeken, zien een kennisvenster met je bedrijfsprofiel en contactgegevens. Met een up-to-date bedrijfsprofiel kun je ervoor zorgen dat potentiële gasten over de juiste informatie beschikken om contact met je op te nemen, toegang te krijgen tot je website en je fysieke locatie te vinden.

Goed om te weten

Bovendien kan een actieve aanwezigheid op Google My Business de positie van je website bij zoekmachines verbeteren.

Google My Business bieden een geweldige manier voor accommodaties om hun directe boekingen te stimuleren – Google Hotel Ads.. Wanneer je je aanmeldt, worden deze advertenties in je vermelding opgenomen en worden bezoekers naar jouw website of geïntegreerde booking engine geleid.. Houd er echter rekening mee dat inschrijving alleen mogelijk is via de goedgekeurde integratiepartners van Google.

10. Werk samen met lokale bedrijven om extra diensten aan te bieden

Young travellers on tour bus | hostel marketing

Een hostel is niet langer alleen een plek waar je kunt verblijven in een slaapzaal. Het is een ervaring die veel verder gaat. Veel toonaangevende hostels gaan een stap verder en bieden verschillende extra diensten aan als onderdeel van hun aanbod.

Overweeg om naast je normale diensten de krachten te bundelen met bedrijven in de buurt en extra service te bieden voor je hostel marketing. Je kunt op je website fietsverhuur, transportmogelijkheden, rondleidingen door de stad of zelfs wandeltochten aanbieden. Dit opent meer mogelijkheden voor potentiële klanten om jouw hostel te verkennen en te kiezen, zelfs buiten het seizoen.

Door upselling software voor hostels te gebruiken , zoals een geautomatiseerd menu voor gastenservice, kun je ervoor zorgen dat gasten zelfs voor hun aankomst al op de hoogte zijn van alles wat je aan te bieden hebt. Zo weet een gast precies wat er te verwachten is en hoe ze alles uit hun verblijf kunnen halen.

11. Pas je prijzen aan buiten het traditionele hoog- en laagseizoen

Het is geen geheim dat prijsbewuste reizigers de voorkeur geven aan hostels met de meest aantrekkelijke tarieven. Dat betekent echter niet dat je je tarieven permanent moet verlagen om meer gasten aan te trekken.

Wanneer er grote evenementen plaatsvinden in jouw regio of als concurrerende accommodaties volgeboekt zijn, kunnen hostelexploitanten enorme voordelen behalen door hun tarieven aan te passen. Helaas beperken veel van hen zich tot het simpelweg verhogen en verlagen van prijzen in het hoog- en laagseizoen en lopen ze zo het potentieel mis om de inkomsten te maximaliseren.

Software voor revenue management kan een grote aanwinst zijn voor hostels om hun tarieven te optimaliseren op basis van room-sell probability.. De software van RoomRaccoon past de prijzen automatisch aan op basis van zowel marktgegevens als prestatiestatistieken, waardoor hostels op een gemakkelijke manier gelijke tred kunnen houden met hun concurrentie en andere marktomstandigheden.

Hoe de Hostel Management Software van RoomRaccoon Jouw Hostel Marketing Kan Verbeteren

Technologie heeft een belangrijke rol gespeeld tijdens de Covid-19 pandemie. Slimme tools en software oplossingen die voorheen werden beschouwd als add-ons voor de gastervaring zijn nu essentieel.

Gewapend met het alles-in-één hostel management systeem van RoomRaccoon,kunnen hostels met elkaar blijven concurreren op basis van slimme prijstools, profiteren van meer mogelijkheden om hun inkomsten te laten groeien en hun zichtbaarheid vergroten. Hier is een lijst met de belangrijkste voordelen die resulteren in meer boekingen en betere gastervaringen:

  • Meer geïntegreerde kanalen, meer zichtbaarheid.
  • Directe boekingen, minder commissiekosten.
  • Mogelijkheden voor groepsboekingen, verhoogde bezetting.
  • Directe kortingscodes, verhoogde gastloyaliteit.
  • Online in- en uitchecken, betere gastervaringen.

Boek een gratis software demo om te leren hoe je jouw hostel marketing plannen kunt stroomlijnen en versnellen met het alles-in-één platform van RoomRaccoon.

Author Image

Nicky. M

Nicky is RoomRaccoon's Senior Content Manager, combining a love for travel with a practical approach to improving hotel performance through tech and insightful tips. Join her journey where travel, hospitality, and technology meet.

Gerelateerde berichten