HOOFDSTUK 2: EERSTE DAGEN ALS HOTELIER

Deel 8: Gastbeoordelingen zorgen voor meer reserveringen

“Van 6,0 naar 9,7: hoe ik de reputatie van de Bliss nieuw leven inblies met reparaties en een uitstekende service.”

Luister:

Blijf op de hoogte - abonneer om niets te missen!

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Positieve gastbeoordelingen zijn belangrijk om meer reserveringen aan te trekken. Maar toen ik de Bliss overnam, lag de beoordeling op ongeveer 6 van de 10 en was dus verre van goed. De klachten van gasten gingen voornamelijk over onderhoudsproblemen.

Om het tij te keren, pakten we de reparaties beetje bij beetje aan terwijl we er een prioriteit van maakten om meer te doen voor onze gasten.

Deze strategie wierp zijn vruchten af. Tegen het einde stegen onze beoordelingen naar een indrukwekkende 9,7, een bewijs van de kracht van het op de eerste plaats zetten van gasten.

Nadja pakt onderhoudsreparaties aan om Bliss nieuw leven in te blazen.

3 belangrijke lessen in reputatiemanagement

Als het aankomt op reputatiemanagement van hotels, kunnen de meeste gasten herkennen dat één slechte recensie tussen tien goede waarschijnlijk een uitzondering is.

Het belangrijkste is om een sterke algemene reputatie te behouden door consistent geweldige ervaringen te leveren en doordacht te reageren op feedback.

  1. Goed of slecht, beoordelingen bieden ruimte voor een gesprek

Maak er een dagelijkse gewoonte van om gastbeoordelingen te bekijken en erop te reageren. Doordacht omgaan met beoordelingen laat zien dat je de mening van je gasten waardeert. Dit laat niet alleen een sterke indruk achter op potentiële gasten door te laten zien dat je attent en betrokken bent, maar het kan ook hun beslissing om bij jou te reserveren aanzienlijk beïnvloeden.

  1. Een positieve online reputatie zorgt voor meer directe reserveringen

Het is geen geheim dat reizigers vaak reserveringsplatforms gebruiken voor hun eerste onderzoek, maar uiteindelijk rechtstreeks bij het hotel boeken. Opvallend genoeg filteren veel gasten niet op voorzieningen of prijs, maar geven ze de voorkeur aan beoordelingen met sterren. Dit maakt een sterke reputatie van cruciaal belang, want een hoge beoordeling verhoogt niet alleen de zichtbaarheid, maar stimuleert ook meer directe reserveringen.

  1. Onderwaardeer je accommodatie en diensten niet

Van tijd tot tijd zul je gasten tegenkomen die de dreiging van een slechte beoordeling gebruiken om korting te krijgen. Dan is het belangrijk om voet bij stuk te houden, vertrouwen te hebben in de waarde van wat je aanbiedt en erop te vertrouwen dat je diensten voor zich spreken zonder toe te geven aan onnodige druk.